הסדנאות פותחו ע"י רות גנאל ומונחים עי שחקניות- מנחות. הפעילות מתבססת על שילוב בין מונולוגים לדיונים קצרים המתפתחים בעקבותיהם. המונולוגים מציגים סיפורי מקרה רלוונטיים בצורה חיה ומעוררת הזדהות. בנוסף משולבים תרגילים או הפעלות קצרות שפותחות את התלמידים ומחברות אותם רגשית לנושא. כשהם מחוברים ויש והתוכן מוצף- המנחה מנהל שיח קבוצתי אליו מתנקזות דעות, עמדות, ערכים, שאלות ונעשה גם תהליך של המשגה והרחבת הידע . במהלך המפגש מוצעים לתלמידים כלים שיוכלו לסייע להם בהתמודדות עם סיטואציות דומות בחיים שלהם. השאיפה היא לסייע להם בגיבוש עמדות השוללות התנהגויות פוגעניות/מסכנות ואימוץ גישה התומכת באורח חיים בריא, תחושת רווחה אישית ומציאת משמעות חיובית בחיים.
המעבר החוזר בין מונולוגים/משחקים לדיונים קצרים הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של התלמידים.
המנחים מדברים אל בני הנוער בשפתם ומתחברים לעולמם דרך דוגמאות רלוונטיות וביס מקבלים הצעות לפעילות משלימה (מערכים) עבור התלמידים.
מטרת התוכנית:
יצירת מרחב בטוח עבור התלמידים למחשבה ודיון אודות תופעות המעסיקות אותם, עידוד שיח המשלב רגשות, מחשבות ומידע לטובת גיבוש עמדות.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים