בתוכנית שני מפגשים, על בסיס ספרה של חני גרשון "נמר אבל אחר". הספר נולד מתוך עבודתי כקצינת ביקור סדיר עם ילדים בסיכון, וראיית הקונפליקטים והמשברים אליהם נקלעים התלמידים: קושי בניהול כעסים, בהבנת מצבים חברתיים, חוסר גמישות מחשבתית והתמודדות עם שאלת השאלות: איך אני אמור להתנהל, גם כשקשה לי, מבלי לשבור את הכלים. לאחר קריאת הסיפור בפני התלמידים נשוחח על תחושות הגיבור בתחילת הסיפור כ"שיצא ממנו הנמר", מה גרם לתחושותיו ולמעשיו, האם גם הם נקלעים כמו הגיבור למצבי כעס, תסכול, "ברוגז עם כולם, דווקא לעולם!"?, נשוחח על רגשותיהם, מה עוזר להם להתגבר ברגעי כעס, ועל הראייה הדיכוטומית של הגיבור :" משהו תמיד קורה לי פתאום שהורס לי מיד את כל היום!" נשים לב להבדל בין תחושות הגיבור בסוף הסיפור ולניגוד בין תחילתו וסיומו, כאשר הוא והנמר שבו "חיים להם יחד בשלום ושלווה, עם הרבה סבלנות והרבה אהבה", נבדוק מה עזר לשינוי. בהמשך הפעלה מוסיקלית להטמעת המסרים דרך החושים: התלמידים ינועו במרחב לצלילי מוסיקה קלאסית סוערת ושלווה לסירוגין כשהבעות הפנים ותנועות הגוף משקפות את תחושותיהם. הפעלת הורים וילדים במפגש נפרד.
מטרת התוכנית:
העברת מסר חינוכי דרך הסיפור, איך אני לומד להיות "נמר אבל אחר" ואיך אני מבין רגע לפני שאני "שובר את הכלים" כיצד עדיף לי להתנהל, ובוחר בדרך אחרת. ההבנה שזה בסדר שאני כועס, עצוב, נעלב, נסער- עכשיו, עם דגש על עכשיו ( מיינדפולס) אך בעזרת פעולות פשוטות אני יכול להתגבר ובעוד מס' דקות להרגיש טוב יותר. ללמוד לטפח קשיבות לעצמי, לרגע הזה, וכיצד לגשת לחוויות, גם אם הן לא נעימות, מבלי להדוף אותן בסגנון שעלול ליצור בהמשך קושי רב אף יותר ( מיינדפולנס)
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים