ליצנות היא שפת תקשורת ועליה מבוססת הליצנות הרפואית. הכלי העיקרי בעבודתו של הליצן הרפואי הוא הצחוק, אשר משחרר ומתיר קשרים ומתחים במקומות בהם שיחה רצינית היא מן המשימות הקשות ביותר. דרך שפה זו נפתח עולם המרחיב ומעשיר את אפשרויות הבחירה, ונותן כלי תקשורת נוספים ומיוחדים כגון: תקשורת בינאישית חווייתית וייחודיות, פיתוח יכולת האלתור, העצמה אישית וחיזוק הביטחון העצמי, הגברת כושר הריכוז וטיפוח המקוריות, לאפשר לשונה ולמגוחך להיות, ולמצוא את החיובי בכך, יצירתיות, רכישת תובנות אישיות והקניית כלים מעשיים לחיים. הפעילות בגני הילדים/בתי ספר מאפשרת לליצן ולילדים:
א. התמסרות מוחלטת לחוויה: הליצן הוא דמות מתמסרת, חסרת אגו ומוכן לכל, מבחינה זו הוא דמות המאפשרת להשליך עליה רגשות, רצונות, פחדים והוא מסוגל לשאת אותם למען הילד. ב. גמישות ויכולת אלתור: הגמישות שמביא הליצן מאתגרת את הילד לנוע בתוך המרחב הפנימי שלו ולצאת מהקיבעון. ג. שימוש באביזרים - הליצן משתמש לצורך המשחק באביזרים ובכך הוא מעניק להם משמעות אחרת מהמקובל. את הפעילות יעביר ליצן רפואי מקצועי. בגילאי תיכון ניתן לשלב התנדבות בקהילה.
מטרת התוכנית:
עבודת הליצן מול הילדים מאפשרת לאנשי המקצוע לזהות את הצרכים והחולשות של כל ילד וילדה ולפעול להעצמת תחושת השייכות והביטחון העצמי של הילדים. בפעילות ייעשה שימוש במשחקי תפקידים ובאימפרוביזציות.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים