בתכנית העוצמה שבמשחק יעבור התלמידים תהליך חיזוק העוצמות ע"י שיטה שפותחה מניסיון רב שנים של עבודה עם ילדים ונוער במסגרות חינוך מיוחד ולקויות למידה.
לתכנית מגוון כלים טיפוליים ותרגילים המקלים על יצירת קשר ואמון בין המנחה לתלמיד ומאפשר לגעת בעולמו הפנימי. דרך העבודה עם דרמה, נוצרת האפשרות להרחבת אופני ההסתכלות של הילדים / נערים על חוויות משמעותיות בחייהם באמצעות המרחב הדרמטי, הכוח שבתרגילים וכוחה של הקבוצה כמכלול ויחידים. ההשפעה ההדדית הקיימת בין המרחב הדרמטי למרחב המציאותי, מאפשרת הזדמנות לריפוי והשלמה פנימית, והן הזדמנות לבחירה באופן פעולה והתנהלות שיובילו לשילוב תלמידים מהחינוך המיוחד בדרך טבעית. טיפול בתרגילים ומשחקים תוך שימוש בטכניקות יצירה כגון: אלתור, המחזה, מסיכות ניטרליות ותרגילי העצמה יוצר הרחקה בין המציאות לדמיון. התכנים אינם עוסקים ישירות בחיי המשתתפים, אלא בסיפור מנותק מהמציאות האישית, מה שידוע ככלי שמונע חרדה מול חשיפה אפשרית. החיבור אל המציאות האישית שלהם נעשית תוך כדי תהליך היצירה.
מטרת התוכנית:
שילוב תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים הלומדים בכיתה רגילה. יצירת סביבה מכילה, לקיחת אחריות בליווי ועזרה לשילוב תלמידים על הרצף ההתנהגותי והלימודי.פיתוח כישורים חברתיים וגישור על בעיות נקודתיות במסגרת הקבוצה. דיבור נכון ? עבודה על דיקציה, שפה נכונה ואנרגיה קולית. פוקוס ? הבנת פוקוס מה הוא, איך הוא משרת אותנו, איך לגנוב פוקוס ומה לעשות שהפוקוס עליי. נוכחות ? פיסית / פנימית. דפוסי התנהגות ? זיהוי דפוסי התנהגות ועבודה על שינוי דפוסי התנהגות שליליים. אימפרוביזציה ? המחזת סיטואציות מחייהם של המשתתפים מאפשרת הסתכלות מבחוץ על דרכי התנהגות של המשתתפים בסיטואציות שונות. כלים ליצירת ריכוז ולתפיסת ערך עצמי חיובי. גיוון בקשרים החברתיים בכיתה. חיבור וגיבוש בין תלמידים "חזקים" ל"חלשים".
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים