התכנית "שיח מתמטי בחקר חוויתי" היינה גישה ללימוד מתמטיקה המספרת את המתמטיקה דרך סיפור חייהם ותגליותיהם של מתמטיקאים נודעים. התכנית מיישמת את העקרונות "הפדגוגיה של הלא נודע" שבה המבוגר והילד נמצאים במצב של למידה משותפת. אנחנו מספרים לילדים את סיפור המתמטיקה דרך חייהם ותגליותיהם של מתמטיקאים ידועים כמו למשל פיתגורס, וכלידס ארכימדס וכו'.מחברים את הילדים לחוויית התגלית ומבקשים מהילד שיספר בבית להורים, מספרים עליהם בבית למשפחה שלהם. הגישה החינוכית של התכנית היא דיאלוגים שבה המדריכה לומדת וחוקרת עם הילדים. הילדים לומדים מושגים מתקדמים במתמטיקה כמו למשל תמורות, חלוקות ו"צורות המספר" כל זאת, תוך שמירת אופיו ויחודו של גן הילדים.
מטרת התוכנית:
התנסות ודגש על ערכים חינוכיים מדעיים סקרנות, יצירתיות, פיתוח חשיבה, למידת חקר, עידוד עבודת צוות ותלות הדדית. פיתוח חשיבה במדעים וגם חשיפת התלמידים למדע וטכנולוגיה מודרנית.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים