התכנית פועלת לזיהוי הכוחות בצוות החינוך המקומי, בהכשרתו ובחיזוקו. פעילות ההנחיה נעשית לאחר לימוד משותף של קהילת החינוך, בתכנית ארבע שנתית של למידה ועבודה משותפים עם הצוות החינוכי הקיים ללא כל קשר ישיר עם התלמידים. השלב הראשון של התהליך מוקדש ללמידה של כלל מרכיבי תפיסת דרך הכפר, הכרות עם השפה, הבניית השפה המקומית, מיפוי העשייה הקיימת וארגונה בהתאם לתפיסה, כתפיסת חינוך מסדרת. השלב השני של התהליך הינו ביסוס הנעשה בשלב הראשון, פיתוח תכניות ויישומים נוספים למרכיבים שזוהו כזקוקים לחיזוק מעשי בקהילה ותרגול ההנהלה והצוות החינוכי בניתוח אירועים וסוגיות העולות מהשטח. בתכנית ינתן דגש על האחריות של הצוות המוביל המקומי בהובלת התהליך ופיתוח מסוגלות להוביל את התפיסה באופן עצמאי.
מטרת התוכנית:
הבניית שפה חינוכית משותפת לצוות בקהילת החינוך תוך גיבוש ערכי יסוד לקהילה אשר יביאו לידי ביטוי את ייחוד קהילת החינוך ומחנכיה.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים