התכנית "לכל תשובה יש שאלה" מבקשת להטמיע בבתי הספר העל-יסודיים דיון פילוסופי הלכה למעשה. בבסיס התכנית שני מרכיבים פדגוגיים משלימים- הדיון הקבוצתי והשאלה. באמצעות שני אלה מפתח הלומד תפיסות ערכיות, יכולת ביטוי, מודעות לתהליכי חשיבה ולמידה ומנסח עמדה מוסרית ביחס לעצמו ולסביבתו.
התכנית משנה את תפקידו של המורה בכיתה - מ"מורה" שתפקידו להעביר ידע מכלי אחד לכלי משני, הופך המורה ל"מנחה" ובן שיח.
מטרת התוכנית:
פיתוח בוגר בעל יכולת חשיבה ביקורתית ומודעות עצמית. כזה השואף לגילוי וזיהוי האמת, במסגרת של קבוצה, ומציב לעצמו שאלות במרחבי חייו השונים.
פיתוח תפיסות ערכיות, יכולת ביטוי ומודעות לתהליכי חשיבה ולמידה.
שינוי תפקידו של המורה בכיתה ממורה למנחה.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים