האם מורה הוא מנהיג? ואם כן, מה זה אומר?
האם אפשר ללמוד מנהיגות ויצירתיות?
חד משמעית כן!
מנהיגות ויצירתיות הם שרירים שניתנים לפיתוח ולא תכונה מולדת.
בתקופה שבה אנו חיים של חוסר ודאות ומציאות משתנה אנשים ובמיוחד ילדים זקוקים למנהיגים, שניתן לסמוך עליהם והצוות החינוכי הם הדמויות הטבעיות ביותר לכך.
התוכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות אלו ותת מיומנויות כגון: הקשבה אמפתית, יכולת ניהול קונפליקטים, יכולת הכלה ומנטליזציה.
העבודה היא סדנאית וכוללת התנסויות חוויותיות שמאפשרות למידה, התנסות וגם צחוק וגיבוש, לצד עיבוד התכנים ולמידת מושגים מהעולם הרגשי- חברתי
התוכנית עובדת בשיטת המניפה-
שלב א- מפגש עם המנהל.ת להצגת התפיסה וגיבוש מטרות ראשוניות- שעה
שלב ב'- עבודה עם צוות ההנהלה/ צוות מוביל לתהליך של למידת וקבלת כלים לחיזוק יכולות המנהיגות והיצירתיות- 6 שעות
שלב ג'- יצירת קבוצת מורים (15-20) שלומדת עקרונות וכלים ומשמשת כקבוצת עמיתים- 30 שעות
שלב ד'- כל מורה מקבל ליווי אישי פרונטלי/ בזום ליישום הייחודי בכתתו- כ 30 שעות
התוכנית גמישה וניתנת לתאום והתאמה עם מנהל.ת המוסד
מטרת התוכנית:
1. חיזוק תחושת המסוגלות והמוטיבציה של הצוות החינוכי.
2. פיתוח חוסן ומניעת שחיקה ונשירה.
3. פיתוח מיומנויות פסיכו-חינוכיות בקרב הצוות החינוכי
4. פיתוח מיומנויות פסיכו- חינוכיות אצל התלמידים
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים