העשרה אינסטרומנטלית 2

לביא - העמותה העירונית לפיתוח החינוך בירושלים

מספר תוכנית בגפ"ן: 12057



תמצית התוכנית:

העשרה אינסטרומנטלית היא מערכת של כלים העוסקים במיומנויות חשיבה נדרשות, והיא מיועדת לקדם באופן משמעותי תהליכי למידה. השיטה מבוססת על תיאוריות מעמיקות ונחקרות. המטלות בכלים השונים הינן נטולות תוכן לימודי ועוסקות בתהליכי למידה וחשיבה טהורים. הכלים מועברים באמצעות תהליכי תיווך מיוחדים, אליהם מכשירים בקורסים מתאימים. הכשרת המורה בתחום זה משפיעה ישירות על איכות הוראתו במקצועות השונים, ועל איכות הלמידה של התלמידים שלמדו את השיטה. כלי ההעשרה האינסטרומנטלית מחולקים לתלמיד כדפי עבודה. המורה יוצר דו-שיח "מתווך" בינו לבין התלמידים, ובונה אצלם מיומנויות למידה ואסטרטגיות חשיבה חיוניות. בנוסף לכך, מגשר המורה את מיומנויות הלמידה שנלמדו למקצועות התוכן השונים. השיטה מופעלת כבר עשרות שנים במאות בתי"ס ברחבי הארץ, במפעלי תעשיה ובארגונים שונים, ובארבעים ארצות בעולם.

מטרת התוכנית:
" מטרת העל: הגברת כושר ההשתנות של האדם. מטרות משנה: 1. תיקון ופיתוח מיומנויות חשיבה לקויות, האחראיות על קשיי למידה והעדר השתנות. 2. ציוד הלומד בתכנים מילוליים ומושגיים, הדרושים לו בתהליכי הלמידה שלו. 3. יצירה וביסוס של הרגלי עבודה והרגלי חשיבה תקינים. 4. יצירת תובנה ומודעות באשר לתהליכים המעורבים בלמידה. 5. יצירת מוטיבציה פנימית לביצוע המשימות. 6. עיצוב מודעותו של הלומד ודימויו העצמי כיוצר ידע על בסיס מידע קיים, בניגוד ללומד הפולט ידע, שהתקבל ללא תהליכי עיבוד כלשהם. 7 .שיפור אקלים חינוכי מיטבי "


מידע נוסף על התוכנית:

מסלול התוכנית: אינה במכרז המאגר
קהל יעד: א' | ב' | ג' | ד' | ה' | ו' | ז' | ח' | ט' | ילדי הגן | מנהלים | צוותי חינוך
שיוך למסגרת משרד החינוך: תוכנית איננה שייכת למסגרת
תחום מסגרת: חברתי - ערכי
מקור תוכנית (יוצר התוכנית): חיצוני - מגזר שלישי
סוג ארגון: עמותה
מספר ארגון: 580014983

הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים

תוכניות גפ"ן
תמיכה טכנית

תמיכה תוכניות גפ"ן
הי,
לא מצאת תוכנית כבקשתך?
ניתן להשאיר הודעה ונשמח לעזור
עופר
×
לא מצאת תוכנית? צור קשר ונשמח לעזור