העשרה אינסטרומנטלית היא מערכת של כלים העוסקים במיומנויות חשיבה נדרשות, והיא מיועדת לקדם באופן משמעותי תהליכי למידה. השיטה מבוססת על תיאוריות מעמיקות ונחקרות. המטלות בכלים השונים הינן נטולות תוכן לימודי ועוסקות בתהליכי למידה וחשיבה טהורים. הכלים מועברים באמצעות תהליכי תיווך מיוחדים, אליהם מכשירים בקורסים מתאימים. הכשרת המורה בתחום זה משפיעה ישירות על איכות הוראתו במקצועות השונים, ועל איכות הלמידה של התלמידים שלמדו את השיטה. כלי ההעשרה האינסטרומנטלית מחולקים לתלמיד כדפי עבודה. המורה יוצר דו-שיח "מתווך" בינו לבין התלמידים, ובונה אצלם מיומנויות למידה ואסטרטגיות חשיבה חיוניות. בנוסף לכך, מגשר המורה את מיומנויות הלמידה שנלמדו למקצועות התוכן השונים. השיטה מופעלת כבר עשרות שנים במאות בתי"ס ברחבי הארץ, במפעלי תעשיה ובארגונים שונים, ובארבעים ארצות בעולם.
מטרת התוכנית:
"
מטרת העל:
הגברת כושר ההשתנות של האדם.
מטרות משנה:
1. תיקון ופיתוח מיומנויות חשיבה לקויות, האחראיות על קשיי למידה והעדר השתנות.
2. ציוד הלומד בתכנים מילוליים ומושגיים, הדרושים לו בתהליכי הלמידה שלו.
3. יצירה וביסוס של הרגלי עבודה והרגלי חשיבה תקינים.
4. יצירת תובנה ומודעות באשר לתהליכים המעורבים בלמידה.
5. יצירת מוטיבציה פנימית לביצוע המשימות.
6. עיצוב מודעותו של הלומד ודימויו העצמי כיוצר ידע על בסיס מידע קיים, בניגוד ללומד הפולט ידע, שהתקבל ללא תהליכי עיבוד כלשהם.
7 .שיפור אקלים חינוכי מיטבי
"
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים