דל רקפת לחינוך והסדנאות הפסיכו-חינוכיות של רקפת לתלמידים ולצוותים, כולל סט כלים ומערכים שפותחו בעמותה, המבוססים על עקרונות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT), וכן על כלים מעולמות הפסיכודרמה, התיאטרון והנחיית הקבוצות. בתהליך קבוצתי מונחה וחווייתי רוכשים התלמידים מיומנויות חברתיות חיוניות שנשחקו ומתאמנים בהן יחד, באופן המקדם הן את חיזוק החוסן האישי והן את תחושות הסולידריות והשייכות.
בקבוצות קטנות / בחינוך החברתי בכתות / באירועי שיא שכבתיים, חווים התלמידים את חשיבות הקבוצה והמרקם החברתי, ואת תפקידם של כל אחד ואחת בחיזוקו ושימורו, למען אקלים חברתי נעים ומקבל.
פיתוח המיומנויות והיכולות החברתיות-רגשיות, ההעצמה וחיזוק החוסן החברתי והאישי, נעשים באמצעות תרגול מונחה וחוויתי של מיומנויות כמו אמפתיה, הקשבה, אכפתיות, סולידריות וחיברות, וכן בהעלאת המודעות למושגים כמו מופנמות ומוחצנות, מרקם חברתי מאפשר ואחריות אישית לשמירתו.
הסדנאות לצוותים מתמקדות בחיזוק הידע, המיומנויות והכלים היישומיים העומדים לרשות הצוותים, להובלת תהליכים אלו בכיתות, לזיהוי וטיפול בקשיים רגשיים-חברתיים ולשיפור האקלים הכיתתי.
מטרת התוכנית:
סדנאות רקפת (בהתאמה לתלמידים, לצוותים ולהורים) פועלות לצמצום פערים חברתיים-רגשיים, לשיחזור מיומנויות חיוניות בפן החברתי והבינאישי, ולחיזוק החוסן האישי והחברתי בבתי הספר. המטרה: יצירת מעטפת מוגנות ורווחה רגשית והשתלבות חברתית גם לאלו המופנמים והשקטים או החווים קושי חברתי. הסדנאות מהוות מענה מקצועי ואיכותי לשורה ארוכה של קשיים חברתיים שהתעוררו כתוצאה ממציאות מאתגרת, ונועדו לחזק הן את התלמידים והן את הצוותים ולאפשר שיפור משמעותי באקלים החברתי והרגשי בכיתות, בלעדיו לא תיתכן למידה והתפתחות ראויה ומיטבית. חיזוק ושיחזור מיומנויות חברתיות שנשחקו חיוני היום יותר מאי פעם להעלאת תחושת השייכות והקבלה, הן בקרב התלמידים השקטים, המתקשים חברתית והן בקרב חבריהם לכתה, לחיזוק החוסן החברתי והאישי.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים