שימוש בארקנה ככלי לטיפול במוזיקה בגישה קהילתית, רב-מערכתית ואקולוגית - וכאמצעי חדשני להנגשה חברתית. תכנית הכשרה וליווי של הצוות החינוכי/טיפולי בבי"הס להפעלת תכנית תהליכית-מוזיקלית באוריינטציה רגשית, הניתנת לצוות ע"י מטפל במוזיקה מוסמך בעל ניסיון טיפולי וחינוכי נרחב במערכות החינוך השונות. השימוש בארקנה - כלי נגינה חדשני ללימוד נגינה ועשיית מוזיקה משותפת באופן פרטני/קבוצתי - בהתאם לצרכים הפרטניים/חברתיים המשתנים בביה"ס. התכנית תורמת להעצמה של תלמידים וצוותים באמצעות יצירת חווייות הצלחה מיידית ועשייה מוזיקלית משותפת, פיתוח מקצועי תהליכי של צוותים בהיבט הרגשי-חברתי-פדגוגי, העצמה וחיבור התלמידים לחיי הקהילה בבי"ס. כלי הנגינה הטכנולוגי החדשני ארקנה - פותח והומצא במקור עבור אנשים עם צרכים מיוחדים שאינם יכולים לנגן על כלי נגינה מסורתיים, וכיום נעשה בו שימוש נרחב עם תלמידים ומבוגרים מכל קצוות הקשת. העבודה עם הארקנה נתמכת מחקרית ומבוססת על ניסיון מקצועי נרחב. התכנית בבתי הספר מבצעת התאמה לצרכים הספציפיים של הצוות ומאפשרת קידום תלמידים וצוות ופיתוח וטיפוח שיח רגשי ועשייה חברתית קהליתית מוזיקלית.
מטרת התוכנית:
תוכנית שנתית הכוללת הכשרה של הצוותים החינוכיים אשר יוכלו להמשיך ולהפעיל את התוכנית באופן עצמאי בשנים הבאות ללא צורך ברכישה חוזרת של התוכנית.
כלי הנגינה ארקנה מאפשר ביטוי ויצירה באמצעות נגינה ועשיית מוזיקלית חברתית כשווה בין שווים לתלמידים עם/בלי צרכים מיוחדים בכל רמות התפקוד. התוכנית מתמקדת בהכשרה וליווי צוותים חינוכיים/טיפוליים ללימוד והנגשת כלי הנגינה לכלל התלמידים בהיבט הפרטני/חברתי. התוכנית מעודדת נגינה או יצירת הרכב מוזיקלי בית ספרי בהתאם לצרכי המערכת, פיתוח מקצועי בתחום הליווי והתמיכה הרגשית לצוות, מתן כלים לצוות ולתלמידים. מאפשרת להשתלב ולקחת חלק בפעילויות שונות בבית הספר ולתרום לאקלים הבית ספרי.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים