תוכנית התערבות לילדים ונערות מכיתה א'-י"ב המתמודדים עם קשיים רגשיים, בעיות התנהגות והפרעות קשב וריכוז.
אנחנו חיים בעידן של הצפה של גירויים מכל סוג לאורך כל היום ובכל מעגלי החיים, ובעידן של משבר גדול בסמכות.
ריבוי הגירויים והעדר הסמכות משפיעים לרעה על ילדים בעלי רגישות גבוהה. ילדים אלו נמצאים במאמץ רגשי תמידי ליצור תחושה של שליטה, לרוב ללא הצלחה. התסכול מתבטא בקשיים רגשיים ובבעיות התנהגות, ומוטיבציה.
תוכנית החממה כוללת 10 מפגשים קבוצתיים והדרכה לצוות החינוכי.
היא מקנה מיומנויות של: מודעות עצמית, אמפטיה, ניהול רגשות, הכוונה עצמית, הסתגלות, וויסות רגשי ומיקוד שליטה פנימי בעזרת יצירה, משחק ושיח.
ההדרכות לצוות מתמקדות בבניית סמכות רגשית מארגנת ברוח 'הסמכות החדשה' של פרופ' חיים עומר, סמכות שמשלבת תמיכה רגשית מצד אחד והובלה בטוחה והנעה לפעולה מצד שני.
התוכנית פותחה ע"י שרה גוטליב יועצת חינוכית ומנחת הורים בעלת ניסון של מעל 16 שנה בעבודה עם ילדים בעלי קשיי הסתגלות ותפקוד. הניסיון הוליד מודל אפקטיבי המשלב עבודה רגשית עם ילדים ויצירת סמכות מארגנת במקביל בכדי ליצור שנוי התנהגותי.
מטרת התוכנית:
הקניית מיומנויות רגשיות: מודעות עצמית, אמפטיה, ניהול רגשות, הכוונה עצמית, הסתגלות, וויסות רגשי ומיקוד שליטה פנימי בעזרת יצירה, משחק ושיח ונותנת מענה לילדים המתמודדים עם מצבי סיכון ברמות שונות.
ההדרכות בונות חוסן ומסוגלות בקרב צוותי החינוך לניהול שיח רגשי במצבי חוסר וודאות.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים