למידה פרויקטאלית כדוגמת 'למידה מבוססת פרויקטים' (PBL) הינה אחת התשובות המוצלחות לרבים מהאתגרים העומדים בפני מורה בן זמננו. יש בה מענה ללמידה משמעותית; לריבוי אינטליגנציות בכיתה; לעיצוב לומד עצמאי לצד למידה שיתופית; להערכה חלופית ומעצבת; לפיתוח מיומנויות תכנון וביצוע ועוד ועוד. עם זאת, כל היתרונות הללו עלולים להישאר 'טכניים' ו'מכניים' כל עוד לא שילבנו בתוכם גם מיומנויות רגשיות וחברתיות וערכי תרבות וחברה. תכנית PBLev באה לתת מענה ל'פער המטריד' הזה ולהטמיע בתוך מסגרת העבודה הפרויקטאלית - מיומנויות של תקשורת ועבודת צוות נכונה ובהתאם לערכי המורשת היהודית הקלאסית. לאור זאת, תכנית PBLev מקדמת הקשבה ואמפתיה; יכולת הכלה של גישות שונות וכיווני חשיבה או סגנונות למידה שונים; יחס נכון לחולשות ולחוזקות שלי ושל חבריי, ערכים והרגלים נכונים ועוד. התכנית המקיפה מותאמת במיוחד למגזר הדתי והחרדי והיא כוללת בתוכה מערך ליווי וחניכה, המצעיד את הצוות החינוכי יד ביד החל מהשלב המטרים של הפרויקט וכלה ביישומו הממשי בשטח.
מטרת התוכנית:
רכישת כלים יישומיים והובלת למידה מבוססת פרויקטים משולבת SEL - בכיתה ובבית הספר (מותאם לציבור הדתי והחרדי).
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים