מענה רגשי רב מערכתי לתלמידים הוריהם ולצוות החינוכי. שילוב בין עבודה סוציאלית לוידאו תרפיה(תרפיה באמצעות יצירת סרטים).
התלמידים מתגבשים מפרטים לקבוצה יוצרת, תומכת ומכילה באמצעותה הם לומדים לבטא את עצמם באמצעות אמנות היצירה הקולנועית. הם בוחנים את ההתמודדויות שהם עוברים בחייהם, באמצעות מסעות הגיבורים שבסרטים שהם יוצרים. התוצרים הקולנועיים נוגעים בקהילה שסביב התלמידים ומאפשרים הבנייה מחדש של תדמיתם ושל מערכות היחסים שבחייהם.
ההורים והצוות, במקביל, עוברים מסע דומה הכולל הדרכה, עידוד וחשיפה לכלים פסיכו-חינוכיים. כך הם מתנסים בחוויה דומה לזאת שעוברים התלמידים. תכנית ההדרכה מפתחת שפה בית ספרית המקדמת הכלה והעצמה. היא מכילה את המכילים ומאפשרת שיח עמיתים סביב כוחות התלמידים. הם מפתחים דרכים להתמודד עם התנהלות מפריעה ונמנעת של תלמידים, באמצעות סדנאות סימולציה המשלבות וידאו תרפיה והרצאות. התכנית מהווה מענה פסיכו-חינוכי, הדרכתי, חברתי ורגשי לכל שלושת המעגלים.
4 דרכי ההתערבות המשולבות בתכנית הן: ליווי פרטני לתלמידים, ליווי קבוצתי לתלמידים, העצמה להורי התלמידים וליווי קבוצתי-הדרכתי למחנכים.
מטרת התוכנית:
1. יצירת מעטפת רחבה ותומכת המקדמת מוגנות, רווחה נפשית, תחושת שייכות, תחושת שייכות חברתית, דיאלוג מקרב ומניעת נשירה והתנהגויות סיכון.
2. הקניית כלים רגשיים וחברתיים (SEL): פיתוח יכולות לביטוי אישי, בטחון עצמי, יכולות לשיתוף פעולה, עבודה בקבוצה סבלנות וסובלנות לאחר.
3. יצירת דיאלוג בין שלושת המעגלים שסביב התלמיד: בני גילו, הוריו והצוות החינוכי.
4. זיהוי ואיתור תלמידים הנמצאים במצוקה נפשית או במצבי סיכון.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים