המטבח הינו מקום שבו כל ילד יכול למצוא את מקומו לחיזוק והעצמה. בישול ואפיה מהווים כלים לפיתוח הן בתחום הקוגניטיבי והן בתחום הרגשי, והן בתחום החברתי. במסגרת התוכנית התלמידים עובדים כצוות, תוך פיתוח כישורים חברתיים הנצרכים לעבודה משותפת. התלמידים לומדים לקרוא הוראות, להבינן, וליישמן בשטח. הפעילות יוצרת לתלמיד חוויה חיובית ותחושת מסוגלות תוך קבלת תוצר מידיי ושימוש בכל החושים. התלמיד מביא את עצמו לידיי ביטוי באופן בלתי מילולי, ערוץ המאפשר ביטוי גם לתלמידים המתקשים בערוץ המילולי, בקריאה וכתיבה, וכן תלמידים הזקוקים לחיזוק מידי, וקבלת תוצר סמוך לביצוע. פעילות זו מסייעת לתלמיד בחיזוק הביטחון העצמי, פיתוח תחושת המסוגלות, שיפור ודיוק בעבודה, שמירה על רצף פעולות, התארגנות במרחב ועמידה בזמנים, רכישת כישורי חיים המשמשים אותו גם מחוץ לכתליי בית הספר. הפעילות במטבח בתחום הבישול והאפייה מאפשרת לתלמיד לשתף בשיח על חייו האישיים, ולבטא את עצמו.
התוכנית מתאימה לתלמידים בעליי קשיים רגשיים/חברתיים, קושי בעבודת צוות וביצירת קשרים, וכן כל תלמיד הזקוק לחיזוק והעצמה. המפגש מתקיים פעם בשבוע.
מטרת התוכנית:
לאפשר לכל ילד להתנסות בעבודה מכוונת במטבח, במטרה שילמד להיות עצמאי ולתת לו הכשרה לעבודה ולהקנות לו מיומנויות מוטוריות, שפתיות ולימודיות שונות. הטיפול במטבח מסייע לתלמיד בחיזוק הביטחון העצמי, פיתוח תחושת המסוגלות, שמירה על רצף פעולות ודיוק בעבודה, והתארגנות במרחב ובזמן. בנוסף הילדים לומדים גם כללי ניקיון, ובטיחות ורוכשים הרגלי עבודה מתאימים, מתנסים בעבודה עם חומרים שונים ובנוסף מפתחים מיומנויות של כישורי חיים.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים