ייחודה של התוכנית הוא בחיבורים שהיא מייצרת בין ערך מרכזי אחד - כבוד האדם - ובין תפיסה וכלים של פיתוח ארגוני. הנחת היסוד של התוכנית היא כי בית ספר שמייצר שפה של כבוד הדדי אינו מאפשר התנהגויות שמאופיינות באלימות, גזענות ושנאה. התוכנית היא מערכתית, מובלת על ידי מנהל בית הספר וצוות מוביל, מלווה על ידי יועץ ארגוני חיצוני שעבר הכשרה ייעודית בנושא זה. התוכנית מתחילה באבחון מצב כבוד האדם בבית הספר, מתפתחת דרך סדנאות למורים, לתלמידים ובמידת האפשר גם להורים וממשיכה ביצירת מנגנונים בית ספרים שמסייעים להטמיע את ערך הכבוד בתרבות הארגונית הבית ספרית. ניתן לשלב בתהליכים העברת שאלונים שפותחו בשיתוף עם ראמ"ה, ושמועברים לפני תחילת התהליכים ולאחר סיומם. כמו כן מוצע לשלבי נרטיביים תוך כדי התקדמות התהליכים החינוכיים והארגוניים.
מטרת התוכנית:
כבוד האדם יהיה כערך, כשפה וכהתנהגות לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית הספר.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים